Yamaha XJ600 & 900 Diversion Tourrit "13 Juni 2010"

Hierbij de datums en keuzes

• Ik kan op alle datums

Stemmen: 7 25,9%
  • Ik kan op 16 Mei

Stemmen: 0 0,0%
  • Ik kan op 23 Mei

Stemmen: 1 3,7%
  • Ik kan op 30 Mei

Stemmen: 15 55,6%
  • Ik kan/wil helaas niet:(

Stemmen: 4 14,8%

• Totaal aantal stemmers
    27
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandertjer

MF veteraan
Lid geworden
23 jan 2009
Waarderingsscore
0
Hallo mede div-rijders.

De Motor-Forum Div meeting komt er weer aan, en wel op de volgende datum en met de volgende deelnemer tot nog toe:

Datum: 30 Mei 2010 13 Juni
Tijd: 11 uur verzamelen
Vertrek: half 12

De route duurt ongeveer 3 uur, met 1 tussenpauze.

Startpunt/eindpunt:

McDonnald's Nieuwegein
Ravenswade 1

Klik voor google maps

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deelnemers 13 Juni:

Sandertjer XJ900
Bensi XJ600
Alexjuh XJ600
RemcoNL XJ600
Nick Name XJ600
BertV XJ900
Markicks XJ600
Kees den haag XJ900
Apie123 XJ600 (haakt aan bij Amerongen)

Onderstaande div rijders graag even laten weten of ze de 13 Juni kunnen!
Stefluij O-) XJ900
Groenjejan O-) XJ900
PappaRico O-) XJ900

Afmeldingen:

MagnaManiac
SN0Wman
Jasperr
colindemo
Ronk
tuin-sjeik
biglift
TjD
ElBarto
Kwark
BikerFreggel
desmodevileddy
Jessica
foggie

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alex heeft stickers geregeld voor op de motor tijdens de rit, deze kun je er daarna gewoon weer afhalen zonder dat de lak beschadigd.

De onderstaande sticker word gebruikt, laat het maar even weten als jij het ook wilt via een PM of post even in het topic dan zet ik het in de OP erbij!

voorstel62kanten.jpg

De onderstaand rit zal gereden worden, 16 Mei is de route met een aantal aanpassingen gereden.

Klik hier

We maken tijdens de rit gebruik van het Follow-Up systeem:

het Follow-Up Systeem

We rijden de route volgens het Follow-Up Systeem. Hieronder een beschrijving (met grooote dank aan Wolve e.a.).

1. Je hebt een vaste voorrijder en een vaste achterrijder.

2. Iedereen rijdt dus tussen deze twee personen in, allemaal achter elkaar.

3. Bij kruisingen, splitsingen en alle onduidelijke situaties moet de rijder direct achter de voorrijder zelf een veilige plek kiezen om de rest de weg te wijzen.

4. Wegwijzerplekken worden niet aangegeven door de voorrijder, deze heeft al genoeg andere taken, zorgen en bezigheden.

5. De rijder achter de voorrijder moet goed afstand houden, zodat hij/zij op tijd zijn wegwijzerplek kan uitzoeken.

6. Als je niet zeker bent of het nodig is --> wel gaan staan voor de zekerheid!

7. Wegwijzers zijn zelf verantwoordelijk voor de gekozen plek, denk daarom aan je eigen veiligheid!! Ga dus niet midden op de weg stilstaan. In stedelijke gebieden wil een fietspad of stoep wel eens uitkomst bieden.

8. Wegwijzers mogen zowel voor als na de 'situatie' staan, mitst het duidelijk (zichtbaar) is. Er mag geen verwarring over de mogelijke richting ontstaan. Als je voor een situatie staat --> knipperlicht gebruiken voor de duidelijkheid. Als je 'na de situatie' staat moet je eveneens goed en op tijd zichtbaar zijn.

9. De wegwijzer blijft staan totdat de achterrijder langskomt en sluit dan weer achter in de groep aan (maar wel voor de achterrijder).

10. De wegwijzer blijft te allen tijde staan totdat de achterrijder langskomt (ook al sta je een half uur te wachten!)

11. Achterrijder is tevens 'bezemrijder'. Als er onderweg pech is, dan zal de achterrijder hierbij stoppen.

12. Het is uitgesloten dat iemand zonder hulp achtergelaten wordt. Als er iemand met pech is, dan blijft de achterrijder erbij totdat het probleem opgelost is óf er hulp onderweg/geregeld is.

13. Achterrijder is de laatste sluitpost, niemand van onze groep zal achter hem rijden/komen.

Dan hier nog een paar foto's:
2003-09-01_RonnieSkarner-Yam-XJ900S-DiversionOffroad.jpg

23j1mva.jpg

Foto's van het voorrijden.

Beginpunt:
DSCF0001.jpg

Tussenstop:
DSCF0003.jpg

Eindpunt:
DSCF0006.jpg

Laatst bewerkt:
Ja leuk! Ik kan niet op 30 mei (dan zit ik in Frankrijk) maar de andere twee data kan ik wel. Ik heb nu ff gestemd op 23 mei.

yes! bedankt sandertjer om dit terug op te starten. Met die sneeuw buiten heb ik nood aan dromen van een leuk tochtje. Voorlopig kan ik nog op alle voorgestelde data.

yes! bedankt sandertjer om dit terug op te starten. Met die sneeuw buiten heb ik nood aan dromen van een leuk tochtje. Voorlopig kan ik nog op alle voorgestelde data.
Ik heb vandaag nog 75 km kleine weggetjes en bochtjes gereden, zonder sneeuw op de weg :)

Lijkt me leuk, zo'n tochtje. 23 mei is in de pinkstervakantie, dan hoop ik in Friesland op een camping te staan en op pinkster maandag samen met 3599 anderen de elfstedentocht voor motoren te rijden. :]

De andere data kan ik (tot nu toe) wel.

Denk dat we de 23e dan maar niet doen;)

elfstedentocht met heeel veeel motors?:)

Denk dat we de 23e dan maar niet doen;)

elfstedentocht met heeel veeel motors?:)

Ja, lijkt me geweldig, ik heb het wel een paar keer gezien maar nog niet meegereden.

Zijn er eigenlijk MF'ers die deze tocht al eens hebben gereden en - of ook dit jaar gaan?

Kijk maar eens op deze website

Na het volbrengen van de tocht ontvang je na het tonen van de stempelkaart met alle stempels een fraaie Elfstedenplaquette. Elke club die met een team van vijftien of meer deelnemers inschrijft, ontvangt een beker en dingt mee naar de clubprijzen.

Er zijn prijzen beschikbaar voor:

de grootste deelnemende club
de club met de verst van Leeuwarden verwijderde clubzetel
de hemelsbreed verst wonende deelnemer

Het MF als grootst deelnemende club, lijkt me toch wel wat :Y

Laatst bewerkt:
Oei, lijkt me tof als ik me straks bij jullie aan kan sluiten! Ik ben aan het kijken naar een 600 (25kw) maar moet eerst mijn GS kwijt :)

Ja, lijkt me geweldig, ik heb het wel een paar keer gezien maar nog niet meegereden.

Zijn er eigenlijk MF'ers die deze tocht al eens hebben gereden en - of ook dit jaar gaan?

Kijk maar eens op deze website

Na het volbrengen van de tocht ontvang je na het tonen van de stempelkaart met alle stempels een fraaie Elfstedenplaquette. Elke club die met een team van vijftien of meer deelnemers inschrijft, ontvangt een beker en dingt mee naar de clubprijzen.

Er zijn prijzen beschikbaar voor:

de grootste deelnemende club
de club met de verst van Leeuwarden verwijderde clubzetel
de hemelsbreed verst wonende deelnemer

Het MF als grootst deelnemende club, lijkt me toch wel wat :Y

Ik wil wel mee rijden met de elfstedentocht, wou sowieso dit jaar die tocht gaan doen. Misschien kun je een topic starten. Een kleine groep lijkt me het leukst, kunnen we van tevoren nog eens kennismaken.

Ik wil wel mee rijden met de elfstedentocht, wou sowieso dit jaar die tocht gaan doen. Misschien kun je een topic starten. Een kleine groep lijkt me het leukst, kunnen we van tevoren nog eens kennismaken.

Ik kan helaas geen topic starten (vind ik) als ik nog niet 100% zeker weet dat ik m zelf ga rijden. En dan moeten we nog start kaarten zien te krijgen. Inschrijving begint pas op 1 maart. En dan is het, na inschrijving, afwachten of je een kaart krijgt.
Dus om nu een topic te starten lijkt me wat vroeg.

Ik kan helaas geen topic starten (vind ik) als ik nog niet 100% zeker weet dat ik m zelf ga rijden. En dan moeten we nog start kaarten zien te krijgen. Inschrijving begint pas op 1 maart. En dan is het, na inschrijving, afwachten of je een kaart krijgt.
Dus om nu een topic te starten lijkt me wat vroeg.

Dat is ook zo. Ik laat het je wel weten als ik een kaart heb, kunnen we samen met de Div wel die rit rijden.

Hallo allemaal :W ,

Misschien dat ik ook mee ga op mijn trouwe woon/werk/tour brommert. Woon aan de rand van de Utrechtse heuvelrug dus dat komt goed uit. Is mooi rijden daar :Y

Groeten Eddy
GroteFoto-MKYIPPYL.jpg

Dat is ook zo. Ik laat het je wel weten als ik een kaart heb, kunnen we samen met de Div wel die rit rijden.
OK, ook als ik aan een kaart kan komen hoor je het van me. En dan kunnen we hier altijd nog informeren of er nog meer mensen gaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan