Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou nog even wat laten horen over mijn nieuwe downpipes :)
Ze zitten er onder, klinkt weer super (hoewel sommige die mening niet delen en liever de herrie uitlaat hadden zodat ik niet midden in de nacht door een woonwijk kon rijden).
Het paste vrij redelijk, niet zo goed als bij die vriend van me en er was toch nog wat sjorwerk voor nodig. Ze lopen niet perfect in de demper maar er zit een kleine hoek in de overgang. Niet helemaal perfect dus maar wel 200 euro uitgespaard en het ziet er weer prachtig uit die glimpijpen :9~ Alleen jammer dat het beginstukje van mijn dempers er wel verrot uit ziet (maar niet is), maar om nou flink te investeren in nieuwe dempers vind ik nou weer het andere uiterste.

Ik ben weer helemaal happy *O* en kan voorlopig weer lekker :] En het is RVS dus die pijpen blijven langer heel dan de rest van de motor waarschijnlijk ;)

Help! Weet iemand waar je die wellnuts kan vinden in Belgie? Ik ging vandaag langs allerlei winkels van auto-onderdelen, doe-het-zelf zaken en niemand kent het zelfs...
Ik kan natuurlijk ook iets zelf maken met wat stukjes binnenband, maar liever gebruik ik die wellnuts.

Ik zou nog even wat laten horen over mijn nieuwe downpipes :)
Ze zitten er onder, klinkt weer super (hoewel sommige die mening niet delen en liever de herrie uitlaat hadden zodat ik niet midden in de nacht door een woonwijk kon rijden).
Het paste vrij redelijk, niet zo goed als bij die vriend van me en er was toch nog wat sjorwerk voor nodig. Ze lopen niet perfect in de demper maar er zit een kleine hoek in de overgang. Niet helemaal perfect dus maar wel 200 euro uitgespaard en het ziet er weer prachtig uit die glimpijpen :9~ Alleen jammer dat het beginstukje van mijn dempers er wel verrot uit ziet (maar niet is), maar om nou flink te investeren in nieuwe dempers vind ik nou weer het andere uiterste.

Ik ben weer helemaal happy *O* en kan voorlopig weer lekker :] En het is RVS dus die pijpen blijven langer heel dan de rest van de motor waarschijnlijk ;)
Dus je pijpen zijn wel wat onder spanning gemonteerd, maar ze zitten wel gewoon gasdicht aan elkaar? En hoe lang ben je ermee bezig geweest?

Help! Weet iemand waar je die wellnuts kan vinden in Belgie? Ik ging vandaag langs allerlei winkels van auto-onderdelen, doe-het-zelf zaken en niemand kent het zelfs...
Ik kan natuurlijk ook iets zelf maken met wat stukjes binnenband, maar liever gebruik ik die wellnuts.
eBay?!

Ik heb ze zelf ook nog niet vervangen, de eerstvolgende keer dat m'n kap er weer af gaat, wil ik wat beter plannen en ze tijdig bestellen.

update weerbericht belgie

regen regen en regen,wind wind en nog is wind :+

zullen de div900 nekeer gaan ingang zetten ze timecheck 05.31hr direction de'n bruxelle

en de zeilen bovenhalen,kwestie van een beetje benzine te sparen :+
goede faart aan iedereen en voorzichtig hé,want ze geven nog erger voor deze namiddag :]

Ha ja, ik voel me dezer dagen net een pingpong balletje op de snelweg! Ik kijk er nu nog meer naar uit om 's avonds naar huis te rijden; met 120 me schrap zetten om snel de vrachtwagens in te halen, tieten op de tank en gaan *D !!! Das pas genieten!

Heeft er iemand trouwens ervaring met verschillen tussen merken kettingen?(god die zin loopt echt niet) De mijne is aan vervanging toe, maar ik zie zoveel uiteenlopende prijzen...

effe niks te zien met div
stormweer gereden viszier open = resultaat kom gisteren op het werk (baas is dokter)
tiens pat, ge ziet er maar belabberd uit,ziekskes?bwa ja dokter een beteke verkouden,
kom k'zal u nekeer onderzoeken.
resultaat= zak vol medicatie,en terug naar huis gestuurd voor de rest van de week

waar de'n div900 allemaal ni goe voor is hé

Dus je pijpen zijn wel wat onder spanning gemonteerd, maar ze zitten wel gewoon gasdicht aan elkaar? En hoe lang ben je ermee bezig geweest?
Zitten goed dicht, ik had de motor naar de garage gebracht omdat ik dacht dat hij gelast moest worden, hoefde niet... Maar ze zijn er een ruim uur mee bezig geweest bij de garage. Vond het opzich nog wel gaan, motor rijd het hele jaar door en komt uit 97 dus kan me voorstellen dat de boutjes een beetje vast gerot zitten...

Owh je hebt ze niet zelf gemonteerd, jammer dat had meer info opgeleverd.

effe niks te zien met div
stormweer gereden viszier open = resultaat kom gisteren op het werk (baas is dokter)
tiens pat, ge ziet er maar belabberd uit,ziekskes?bwa ja dokter een beteke verkouden,
kom k'zal u nekeer onderzoeken.
resultaat= zak vol medicatie,en terug naar huis gestuurd voor de rest van de week

waar de'n div900 allemaal ni goe voor is hé

en patje heeft vervroegd weekend? _O-

www.motozoom.nl > webwinkel > gereedschappen > bevestigings en borgmaterialen > trillingdempers, en daar staan ze....ook te bestellen voor Belgie....toch?

Laatst bewerkt:

In Belgie maakt Beluma wellnuts.
Ze leveren NIET aan particulieren maar kunnen je wel vertellen waar je ze in jouw nabijheid kan kopen.
Maar het lijkt me sterk dat de betere motorzaak deze niet voor jou kan bestellen.

http://www.beluma.be/products/detai...SubGroupId=6&gclid=CL7-z6bkpZ4CFU1_3godcme1kg

Alternatief is bestellen op 't www, kun je je broek niet aan scheuren ...

Laatst bewerkt:
dag bikers, mijn naam is marc en ik heb een mooie yamaha majesty 400 van 2006, maar... alhoewel het een moderne en betrouwe scooter is met veel rijgenot en opbergruimte, mis ik nog een beetje meer motorpower. De majesty 400 is een 1 cylinder en voor een grote scooter de traagst op gang trekkende tegenover honda of suzuki.
Daarom heb ik mijn oog laten vallen op de yamaha diversion 900. Waarom? Een stoer uitziende en sterke 4 cylinder in alle eenvoud zonder dure toeters en bellen (je zal maar eens pech hebben als je boordcomputer het begeeft of je led-lichtjes het niet meer doen ...). Ik ga daarom liever voor nostalgie.
De diversion 900 waarover ik het wil hebben zijn degenen tussen 1994-2001.
Ze worden aangeboden voor een redelijke prijs maar meestal met 30.000-70.000kms.
Daarom heb ik enkele vragen hierover.
Ik heb al wat gelezen over het roesten van het onderste gedeelte van de uitlaat en benzinetanks die durven lekken. Maar hoe zit het met de sleet van koppeling en versnellingsbak, staat van de cardan en de bedrading in het algemeen, het brandstofkraantje? Of andere verborgen gebreken of slijtage?
En ook dit nog, aangezien ik op de scooter zo goed als droog zit, zeker wat benen en voeten betreft, hoe nat wordt je op een toermotor? Is een onderkuip hiervoor een oplossing, of is dit enkel voor de sier?
Om het kort te houden, is het raadzaam om een div.900 aan te kopen van 15 jaar oud met 50.000km op de teller? :?

Daar krijgen we weer van die posts waarin men zegt dat den 900 (de 600 ook trouwens) een bijna bulletproof machine is die alleen bij de al genoemde uitlaat kuren vertoont. Tenzij deze al is vervangen door een RVS exemplaar.

En over nat worden, koop een goretex pak, das het enige wat helpt, zolang je wel wil blijven rijden.

En ja het is raadzaam, zolang hij niet in erbarmelijke staat is, maar dat verwacht ik niet.

Owh je hebt ze niet zelf gemonteerd, jammer dat had meer info opgeleverd.
Sorry, zal het niet meer doen -O-

:+

Over een Div kopen ipv een majesty, klinkt leuk maar je zal er wel koffers op moeten zetten als je een beetje bergruimte wil. Daarnaast word je zeker nat, het kuipruitje is ook niet echt voldoende om je bovenlichaam droog te houden... Dus een goed pak is wel een must.

Ha ja, ik voel me dezer dagen net een pingpong balletje op de snelweg! Ik kijk er nu nog meer naar uit om 's avonds naar huis te rijden; met 120 me schrap zetten om snel de vrachtwagens in te halen, tieten op de tank en gaan *D !!! Das pas genieten!

Misschien toch eens aan een Div900 denken? Die heeft een grotere tank! O-)
Ben je direct ook van dat gedoe af met die ketting... })

OK, hier mijn ervaringen met LED-verlichting.
Ik heb onderstaande ledjes gekocht voor in mijn dashboard.
Ik kocht ze bij Halfords.
Die met de ronde bovenkant zijn goed voor de signaallampjes: ze geven vooral licht aan de bovenkant. De andere LEDs geven meer licht aan de zijkant en heb ik gebruikt voor de verlcihting van het dashboard. Ze geven iets minder licht dan de gloeilampjes, maar het valt wel mee vind ik.
full

Hmm, ik kan blijkbaar maar 1 foto toevoegen. Dan maar een tweede post (goed voor de statistieken *D
full

Laatst bewerkt:
OK, hier mijn ervaringen met LED-verlichting.
Ik heb onderstaande ledjes gekocht voor in mijn dashboard.
Ik kocht ze bij Halfords.
Die met de ronde bovenkant zijn goed voor de signaallampjes: ze geven vooral licht aan de bovenkant. De andere LEDs geven meer licht aan de zijkant en heb ik gebruikt voor de verlcihting van het dashboard. Ze geven iets minder licht dan de gloeilampjes, maar het valt wel mee vind ik.[afbeelding]
Hmm, ik kan blijkbaar maar 1 foto toevoegen. Dan maar een tweede post (goed voor de statistieken *D
[afbeelding]
Het kan ook beter, bekijk eens: Cockpit lampjes vervangen voor Led lampjes ;) ;) 8-) :]

dag bikers, mijn naam is marc en ik heb een mooie yamaha majesty 400 van 2006, maar... alhoewel het een moderne en betrouwe scooter is met veel rijgenot en opbergruimte, mis ik nog een beetje meer motorpower. De majesty 400 is een 1 cylinder en voor een grote scooter de traagst op gang trekkende tegenover honda of suzuki.
Daarom heb ik mijn oog laten vallen op de yamaha diversion 900. Waarom? Een stoer uitziende en sterke 4 cylinder in alle eenvoud zonder dure toeters en bellen (je zal maar eens pech hebben als je boordcomputer het begeeft of je led-lichtjes het niet meer doen ...). Ik ga daarom liever voor nostalgie.
De diversion 900 waarover ik het wil hebben zijn degenen tussen 1994-2001.
Ze worden aangeboden voor een redelijke prijs maar meestal met 30.000-70.000kms.
Daarom heb ik enkele vragen hierover.
Ik heb al wat gelezen over het roesten van het onderste gedeelte van de uitlaat en benzinetanks die durven lekken. Maar hoe zit het met de sleet van koppeling en versnellingsbak, staat van de cardan en de bedrading in het algemeen, het brandstofkraantje? Of andere verborgen gebreken of slijtage?
En ook dit nog, aangezien ik op de scooter zo goed als droog zit, zeker wat benen en voeten betreft, hoe nat wordt je op een toermotor? Is een onderkuip hiervoor een oplossing, of is dit enkel voor de sier?
Om het kort te houden, is het raadzaam om een div.900 aan te kopen van 15 jaar oud met 50.000km op de teller? :?

Hoi,
Lang verhaal, veel vragen.

Je idee om een div900 aan te schaffen is een prima idee *O*
Zoals je zelf al zei: stevige toerder zonder toeters en bellen met voldoende power, en een vleugje nostalgie vanwege oerdegelijke mechaniek zonder electronica.

Wordt je nat: ja! Zoals op 95% van de motoren. Goed motorpak aandoen dus!

Lekkende benzinetank: het wordt gezegd, maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt.
Naar mijn weten is er niets dat overdreven slijtagegevoelig is tov andere motoren.
De uitlaat collector (middelste deel dus) is roest gevoelig, maar dat zijn ze allemaal.
Cardan schijnt eeuwig mee te gaan.
Bedrading: geen gekende problemen.
Achterbrug is roestgevoelig vanwege het zandstraaleffect door de achterband.
Enige dat echt kapot gaat is de naald van de benzinemeter (designfout) maar das niet erg.

Ik heb geen idee hoeveel geld je wil uitgeven, maar een 1994 met maar 50.000km, zou toch niet boven de 1500€ mogen gaan. Puur door de leeftijd.
Heb je wat meer centen, kijk dan naar recenter bouwjaar.
De kmstand is nooit een echt probleem (div900 loopt moeiteloos 100.000 en veel meer), wel de leeftijd.
De modellen vanaf 1996 zijn een update tov deze tem 1995 (of was het vanaf 1998)
Nu, hoe ouder de motor hoe groter de kans op een gebrek.

Succes met je zoektocht ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan